Jordi van der Weg
Reviews worden vrijwillig gegenereerd door consumenten, waarin zij hun ervaring delen over een je dienst of bedrijf. De door de consument gedeelde ervaring heeft een grote impact in de aankoopbeslissing van andere internetgebruikers. Uit onderzoek blijkt dat online reviews één van de belangrijkste factoren zijn voor het aanschaffen van een product of dienst. Maar waarom? In deze blog lees je drie grootste voordelen van online reviews maar eerst een paar feitjes:
Het komt nog steeds regelmatig in het nieuws en in andere media, wat er niet klopt(e) aan producten of bedrijven. Dit heeft geleid tot een bepaalde onzekerheid van consumenten bij aankoopbeslissingen. De consumenten verlagen deze onzekerheid door op zoek te gaan naar informatie over het product of bedrijf. Zij doen dit door online reviews te raadplegen die verzameld worden door onafhankelijke partijen zoals Feedback Company. De door de klant gedeelde mening dient als een betrouwbare bron die de onzekerheid bij aankoopbeslissingen van consumenten wegneemt. Consumenten vertrouwen meer in online reviews dan in de traditionele advertentie.
Klanten willen een eenvoudige, snelle en prettige samenwerking aangaan. Hiervoor moet de service van hoge kwaliteit zijn. Door al je klanten proactief uit te nodig om reviews te geven, kun je de nodige inzicht krijgen in de bedrijfsvoering. Het helpt je om nieuwe doelen, succesfactoren en prestatie-indicatoren te formuleren, die jouw bedrijf naar het hoger niveau tillen.
Daarnaast kunnen klanten positieve, maar ook een negatieve reviews schrijven. Een klacht hoeft niet altijd negatief te zijn, maar kan juist meerwaarde creëren, wanneer deze klacht goed wordt opgevangen en adequaat actie wordt ondernomen. Een klacht is een kans! Je kunt in contact komen met de klant om de klacht op te lossen. Dit kan wellicht tot een extra stap in het orderproces leiden, maar die moeite zal het waard zijn als de klant vervolgens weer een positieve beoordeling achterlaat, zich positief uitspreekt over je bedrijf naar vrienden/familie of weer een dienst verlening aangaat. Met het reviewsysteem van MTMO kun je de negatieve reviews een stap voor zijn door de klachten van de klanten snel en gemakkelijk te behandelen.
Online reviews hebben een enorme impact op de omzet van een bedrijf. Consumenten hechten veel waarde aan de mening van anderen bij het maken van hun beslissing. Het lezen van positieve reviews kan hen overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen en zelfs meer te betalen voor je dienst. Maar hoe verzamel je betrouwbare online reviews en hoe zorg je ervoor dat deze reviews bijdragen aan meer omzet en winst?
MTMO is de review partner voor dienstverleners en biedt een betrouwbaar platform voor het verzamelen van online reviews. Het platform zorgt ervoor dat reviews op een eerlijke en transparante manier worden verzameld en getoond. Het verzamelen van reviews met MTMO heeft vele voordelen:
Laat MTMO je helpen bij het verzamelen van betrouwbare reviews en het tonen van gele sterren in de zoekresultaten. Dit zal niet alleen bijdragen aan een hogere omzet en winst, maar ook aan een betere reputatie en klanttevredenheid.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer