MTMO
MTMO

WAT IS RE-TARGETING EN WAAROM IS HET BELANGRIJK?

China Sluyter on 26 april 2021

Blue-Marketing-Start-up-Business-Facebook-Cover-3-768x283

Iedereen heeft het wel eens mee gemaakt, u zoekt een nieuwe broek en 10 minuten later krijgt u overal advertenties van broeken. Op Facebook, Instagram, Youtube… overal. Dat heet re-targeting. In plaats van uw gehele advertentiebudget te gebruiken om nieuwe bezoekers te bereiken, kunt u re-targeting overwegen. Bezoekers die uw website al eens hebben bezocht opnieuw te targeten.

Ontwerp-zonder-titel-2-e1619433012950

WAAROM GEBRUIK MAKEN VAN RE-TARGETING?

Slechts 2% van uw websitebezoekers consumeren daadwerkelijk tijdens hun eerste websitebezoek, een goed voorbeeld hiervoor is een Makelaar in Zoetermeer. Met behulp van retargeting benadert u de 98% van de potentiële klanten na hun eerste websitebezoek.  Wat doet retargeting voor uw bedrijf:

  • Conversieratio neemt toe met +147%
  • Merkbekendheid neemt toe met +500%
  • Website verkeer neemt toe met +700%

Met de traditionele display-advertenties zijn veel van de mensen die u bereikt niet geïnteresseerd. Re-targeting zorgt voor:

  • Het creëren van persoonlijke advertenties: U kunt bezoekers op basis van hun online surf gedrag en categorieën waar ze naar hebben gezocht filteren. Een bezoeker die bijvoorbeeld op mannen fietsen heeft gezocht, krijgt later dan ook advertenties te zien van mannen fietsen en niet van vrouwen fietsen. Zo bereikt u potentiële klanten met persoonlijke advertenties die bij hun passen.
  • Merkbekendheid opbouwen: Veel bezoekers vertrouwen een merk (nog) niet als ze het merk voor de eerste keer zien. Vandaar dat er een lage conversieratio is op eerste websitebezoekers. Uit onderzoek is gebleken dat consumenten op Google eerder naar bekende merken zoeken dan naar algemenen zoekwoorden. Dit vinden ze vaak belangrijker dan het prijsverschil. Door eerdere bezoekers te re-targeten met uw merknaam, bouwt u sneller merkbekendheid op met uw bezoekers dan bij algemene advertenties.
  • Meer conversies genereren: Door re-targeting bereikt u potentiële klanten met de juiste advertenties. De advertenties zullen een veel hoger conversiepercentage en een lagere kosten per acquisitie hebben.

HOE WERKT RETARGETING?

Als bezoekers uw website bezoeken, worden ze getagd met een cookie of een pixel. Hiermee kunt u de bezoeker tijdens hun website bezoek volgen en weet u waar uw bezoeker naar zocht, hoelang de bezoeker op uw website zat en verdere handelingen op de website. Door middel van deze data kunt u vervolgens de bezoekers opnieuw re-targeten. Dit kan via Facebook, Instagram, het Google Search zoeknetwerk, email, YouTube en nog veel meer dit doen wij bijvoorbeeld voor een marketingbureau Zoetermeer.

home-banner-poppetjes-288x300

HOE KAN MTMO U HELPEN BIJ RE-TARGETING.

MTMO helpt u niet alleen bij de installatie van de juiste re-targeting, maar ook bij het maken en ontwerpen van de juiste advertenties, passend bij de juiste doelgroep. Samen kijken we naar de resultaten van de uitgevoerde handelingen en houden we geregeld contact met u over eventuele statistieken en veranderingen.

Bekijk voor meer informatie over onze re-tergeting deze video:

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten