De klant heeft zojuist gemerkt dat een woning website is verlopen.
Als de klant deze weer online wilt krijgen dienen wij een aantal stappen te volgen:
- Controleer hoelang geleden de woningwebsite offline is gegaan.
(Vraag aan de klant wanneer deze was aangemaakt of bekijk dit in het beheer door de woning op te zoeken onder “MWW”. Een woningwebsite bestaat namelijk zonder verlenging 1 jaar)
- Is deze nog in quarantaine? Dit kan je nakijken door de URL in SIDN te plaatsen.
Op het moment dat de URL al is overgenomen, dan zie je:
Op het moment dat deze weer vrij is gegeven op het internet, dan zie je:
Op het moment dat deze nog in de quarantaine staat zie je het onderstaande:
- Is het domein in quarantaine, dan verstuur je de klant een mail waarin vermeld staat dat het online krijgen van de woning website €45,- Excl btw zal kosten. Vraag hierbij om een akkoord.
Bij een akkoord verstuur je de aanvraag door naar IT@webaloe.nl
- Is het domeinnaam geregistreerd, dan kunnen wij deze helaas niet meer verkrijgen.
Omdat de domeinnaam enige tijd in quarantaine heeft gestaan, is deze weer vrijgekomen.
Zij zullen zelf contact moeten opnemen met de bedrijf die dit heeft overgenomen of ze kunnen een nieuwe woningwebsite aanmelden doormiddel van de koppeling.
- Is het URL weer beschikbaar, dan zal deze toch opnieuw ingekocht worden, hier zitten natuurlijk ook kosten aan verbonden. Dit kan verschillen per klant.
Laat de klant hiervoor een mail toesturen met de vraag wat de kosten hiervoor zijn en bespreek dit intern met Dennis of Lisa.